ITIL 4 Foundation

Leervorm Klassikaal
Ervaringsniveau Beginner
Afronding Certificaat

Omschrijving

ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.

Voorkennis

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.

Doelgroep

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die zich bezighoudt met beheer en exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services, zoals IT-medewerkers en -managers. Ook voor applicatie-, project-, proces- en businessmanagers die direct betrokken zijn bij de IT is deze training een uitstekende keuze.

Na afloop kennis van

  • Om de belangrijkste principes van ITIL® 4 toe te passen in je werkzaamheden
  • De sleutelbegrippen en gemeenschappelijke taal rondom ITIL®
  • Hoe ITIL® zich verhoudt in relatie tot andere best practices zoals lean IT, agile en DevOps

Inhoud

Introductie ITIL v4

  • Service Management: Key Concepts
  • Value and Value Co-Creation
  • Value: Service, Products, and Resources
  • Service Relationships
  • Value: Outcomes, Costs, and Risks

The Guiding Principles

  • The Seven Guiding Principles
  • Applying the Guiding Principles

The Four Dimensions of Service Management

  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Partners and Suppliers
  • Value Streams and Processes
  • External Factors and Pestle Model

Service Value System

  • Overview of Service Value System
  • Overview of the Service Value Chain

Continual Improvement

  • Introduction to Continual Improvement
  • The Continual Improvement Model
  • Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles

Overview of ITIL Practices

  • Purpose of ITIL Practices
  • The Continual Improvement Practice
  • The Change Control Practice
  • The Incident Management Practice
  • The Problem Management Practice
  • The Service Request Management Practice
  • The Service Desk Practice
  • The Service Level Management Practice

Certificaat

Wanneer je de training hebt afgerond, ontvang je een certificaat van deelname.

Na het volgen van deze training ben je ook voorbereid op het officiële examen ITIL 4 Foundation. Dit examen is niet inbegrepen.

Geen geplande data

Toch interesse? Neem dan gerust contact met ons op.