ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.
Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.
Deze training is ontwikkeld voor iedereen die zich bezighoudt met beheer en exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services, zoals IT-medewerkers en -managers. Ook voor applicatie-, project-, proces- en businessmanagers die direct betrokken zijn bij de IT is deze training een uitstekende keuze.
Introductie ITIL v4
The Guiding Principles
The Four Dimensions of Service Management
Service Value System
Continual Improvement
Overview of ITIL Practices
Wanneer je de training hebt afgerond, ontvang je een certificaat van deelname.
Na het volgen van deze training ben je ook voorbereid op het officiële examen ITIL 4 Foundation. Dit examen is niet inbegrepen.
Toch interesse? Neem dan gerust contact met ons op.